Service: wat koop je daar nu voor……

Je hebt een goed product of dienst. Duidelijke website. Je bent altijd bereikbaar. Levert conform belofte. Wat moet je hier nu nog aan toevoegen? Iedereen krijgt met service te maken of juist het ontbreken ervan. Maar wat is service nu precies? Klantgericht en klantvriendelijk zijn? De klant is koning? Voor mij is het je echt inleven in de klant. Oprechte aandacht.

Het Brabantia spaarblik……

Wie heeft vroeger niet bij zijn opa en oma het Brabantia spaarblik gezien (althans mijn generatie dan hè ). Fascinerend vond ik dat. Wat er was om te besteden werd in de diverse gleufjes gedaan. Eigenlijk het eerste cash flow systeem wat prima werkte. We hebben nog steeds behoefte aan een manier om grip te houden op onze bedrijfskosten. Er is dus niet veel veranderd. Wel de manier waarop we dat gaan doen.

Cash is King……

Je had zo’n mooie plannen voor dit jaar maar klanten laten het afweten. Er wordt minder gekocht/besteed of zelfs helemaal niet meer. Je kan best even interen op je financiële reserves maar de bodem komt snel in zicht. Iedereen kan op zijn vingers uittellen dat als er meer uitgaat dan dat er binnenkomt je een probleem hebt.

Een lustrumjaar om nooit te vergeten……

Een lustrumjaar waarin grootste plannen op stapel stonden en waarin alle ondernemers plotsklaps geconfronteerd werden met een andere werkelijkheid dan de begroting. Even treuren en dan rug rechten. Een tijd voor reflectie, creativiteit en kennis vergaren. Veel kennis vergaren. En eindelijk de stap zetten om mijn ervaring, adviezen, tips en zienswijze te delen via een blog.