Fermezza levert de ontbrekende puzzelstukjes aan

Je hebt een prachtig product of dienst op de markt gezet en dan begint. Leveranciers, debiteuren, Belastingdienst, personeel, auto’s, bedrijfspand, verzekeringen. Meer opdrachten, meer omzet en meer kosten. De focus komt vooral op buiten te liggen, bij de bestaande en nieuwe klanten. De interne organisatie krijgt minder aandacht. En dan begint het gedoe.
Informatie is niet op tijd bij alle betrokken medewerkers aanwezig, verschillende versies van een document, verouderde afspraken, veel ad hoc besluiten. Kortom verlies van tijd en geld. En gedoe. Veel gedoe.
Ik ben ondernemersadviseur – met een passie voor structuur – voor MKB bedrijven met 10-100 medewerkers. Structuur geeft rust in de tent, een efficiënte interne organisatie en bovendien een verbetering van het rendement.  Ik help MKB-bedrijven om weer grip op hun (interne) organisatie te krijgen.
Wat levert het op:
  • overzicht – doet iedereen wat hij/zij moet doen?
  • efficiency – sneller in minder tijd
  • effectiviteit – meer doen in dezelfde tijd
Hoe doe ik dat? 
  • Ik gebruik mijn kennis en werkervaring opgedaan in 35+ jaar binnen MKB en multinationals en 75+ projecten die ik in binnen- en buitenland heb geleid.
  • Mijn kracht zit in mijn persoonlijke aanpak. Succes komt in mijn optiek door samen te werken. Samen doelen stellen en samen er voor gaan. Door het combineren van onze kwaliteiten zijn we een heel sterk team.
  • Ik ben behalve resultaatgericht ook transparant. Ik spreek uit wat niet goed gaat, altijd met respect maar ga geen discussie uit de weg. Er is niet voor niets gedoe in dit bedrijf.
  • De adviezen zijn geen geen ratjetoe van het betere plak- en knipwerk van internet of een ‘eigen’ uit beton gehakt model wat niet past bij jouw bedrijf. De adviezen zijn gebaseerd op al mijn kennis en ervaring en daarbij vertaald naar praktische en direct toepasbare oplossingen.
  • Het eindresultaat is een soepel lopende (interne) organisatie. Tijdswinst, kostenreductie en tevreden medewerkers.